BAHAN-BAHANNYA:
  • 10 biji peria kecil2 @ peria katak - dipotong nipis
  • 1 biji bawang besar - dihiris nipis *
  • 2 biji bawang putih - dihiris nipis *
  • 1 biji cili merah - dipotong serong *
  • 1 biji cili hijau - dipotong serong *
  • 1/2 kg udang basah - dibuang kulitnya
  • 1 s/t serbuk pati udang
  • Garam dan perasa
  • Sedikit minyak untuk menumis
CARA-CARANYA:
  • Panaskan minyak dan tumis bahan yang bertanda * hingga layu sedikit, kemudian masukkan udang, kacau lagi hingga udang berubah warna.
  • Masukkan peria yang telah dipotong nipis tadi bersama serbuk pati udang, garam dan perasa secukup rasa, kacau hingga masak dan bolehlah ditutup apinya, hidangkan.
Pas balik dari rumah mertua aku, rehat sehari, esok malamnyer anak sedara aku sebok ngajak gi main bowling, nak ikutkan badan memang macam masih lepak! letih! biasa r baru baik demam katanyer...tapi bebudak tu dok sebok sangat bisin seboleh-bolehnyer ngajak pi main bowling, last2 gi jugak r...bukannya apa, aku ni dah lama sebenonyer tak main menda alah tu, kiranya sejak dok kat Denmark nu, banyak benda yang aku terberenti dari buat! kesian kan..kan...disebabkan dah lama tak main, gian tu datang r balik! haaaaaaa! apa lagi, jom pi serang pusat bowling!!!
(Gambar kasut2 busuk kat atas tu takde kena mengena dengan bowling yer!)





Orang sebok main bowling, anak koret aku ni sebok merempit! ya hampon anak aku telah belajar merempit dengan Pokdenyer! huwaaaaa! Pokde! apa nko dah buat ngan anak aku De'? sapa nak jawab ni???




Waaaaa! kasi kalahkan sama itu orang...




Sambil nunggu turn sambil tak berenti ngunyah! waaahhh! ngunyah jer kijenyer yer nko kak??? dah naik montok dah nampaknyer tuuuuu!
Biasa r lepas baik2 sakit ni macam selera ni makin bertambah-tambah plak!!!





Hamboih! gaya tu yang tak boleh tahan..last2 kena laukkan jugak oleh Pokde! menci tau!
Elehhh! nko boleh r laukkan kitorang De' nko masuk kije tak sampai setengah jam jer nko dah bla gi bowling kan? macam aku tak tahu nko selalu nguloooo! wakakaka!




Boleh tahan gak mamat ni walaupun jarang sekali dapat main...kalau diasah bakanyer ni boleh gi jauh! boleh laukkan Pokde plak ekkkkk!!!




Mbon Mok vs SueJ, see the leg r...kata Mbon Mok! sebenonyer Mbon Mok ni dulu selalu jer menang main bowling wakil dari sekolah2 masa dia sekolah menengah dulu r, terrornyer masih ada lagi tu walaupun dah lama tak berlawan dan walaupun badan dah makin bertambah-tambah Mokkkkkkkkkkkk! tak padan dak ni!!!





Nak tunjuk bakat gak walaupun nampak macam tak larat jer nak hayun bola tu! nak tahu tak? dia r ''Ratu longkang" wakakakaaaaaaaa!





Mbon Mok yang @#%$#@





Kerek seh mamat ni! tahu r nko dah laukkan kitorang! tapi tak payah r bagak sangat! menci tau! asal dia baling jer mesti pas tu buat muka kerek! pirahhhhhh! pui!






Ratu longkang punya turn! hadoh! tak tahan aku tengok ratu longkang ni punya skill, macam skill champion wa cakap lu! last2 sampai hujung bola tetap kelongkang! wakakaka!
Takper Rica, biarpun kalah asik kelongkang jer bolau nko, gaya musti mau ada! kihkihkih
Apa ketidaknyer...bola lagi berat dari badan, suruh amik bola ringan, taknak r plak! bagakkk r plak!





Hakak berdua ni tak abis2 ngan berborak, kot yer pun pi r lontar bola tu dulu...hadohhhh!





Kita jumpa lagi lain kali, insyaallah kalau ada umur panjang akan aku jejakkan kaki ni lagi ke sini tahun depan (Lepas balik dari Denmark)
Cauuu cinn cauuuu!

Balik dari Sarawak terus jer gi Klang rumah mertua aku walaupun aku dengan Rhea kena selsema ngan demam, gaknya badan aku ni tak serasi ngan angin2 kat Sarawak tu kot? hehe
Kat rumah mertua aku memang aku tak bergerak gi mana pun, baring melepek jer...lembik dek kerana demam, sib baik mertua aku ni jenis sporting, dia tahu aku ni sakit dan tak tolong buat apa2 pun, tapi lepas 2 hari kat sana aku macam dah ok sikit! adik2 ipar datang pun dapat r dok berborak! dapat melayan anak2 sedara gomol2 sikit! nak gomol banyak2 takut berjangkit selsema, kesian plak nanti!




Rico melayan supupu sepapatnyer main, sepupu sepapat belah daddynyer, dak budak tu memang rapat dengan Rico and Rica sebenarnyer...pantang jer dengar Rico and Rica datang, mesti semua datang berkumpul kat rumah mertua aku dok mengajak main sama2.




Kesian Rhea, walaupun demam panas dan selsema tapi tak nak lepaskan peluang main2 kat rumah Atha and Thata (Atok and nenek) Klang.




Time makan ubat mesti dia akan makan betul2 sebab nak cepat sihat, nak dapat main2..




Rajin makan ubat, cepat r sihat...boleh main2..kan..kan..kan

Klik, jangan tak Klik!

Blog Widget by LinkWithin